02 May, 2009

impian termakbul

Salam semua..

Alhamdulillah dah tercapai hasrat untuk memiliki DSLR..Niat dihati nak beli Nikon D60 @ Canon EOS1000D sebab ramai yang gunakan yang ni dan mcm best jer,huhuh..Last2 sekali tauke kedai tu promote Sony, sudah takdir aku untuk bersama2 dengan 'baby Sony' akhirnya :-P....Sony ni masih baru dalam DSLR ni,tapi selepas tgk spesifikasi Sony A200K aku pun buat keputusan untuk beli Sony je,huhuh..Tiap2 DSLR ada Lebih dan Kurangnya kan, yang pentingnya seni dan skill mengambil gambar tu yang penting yang akan membuatkan sesuatu gambar yang diambil tu cantik.

Aku baru saja berjinak2 dalam DSLR ni, dan banyak lagi nak kena belajar untuk mencantikkan lagi gambar yang aku ambil nanti. InsyALLAH lepas ni aku nak masuk kelas fotografi bagi mengisi masa lapang yang terluang dan apabila bosan2 dengan kerja yang tak akan habis.. So inila kamera yang bertakhta di hati ku,heheh..







Alhamdulillah sekali lagi,atas rezeki yang dilimpahkan ke atas aku..Gambar pertama yang aku ambil lepas beli kamera ni adalah gambar perlawanan Bola Sepak Antara Kelantan Dan Selangor..aku Sokong Kelantan sebab dulu belajar kat sana dan kelantan xpernah masuk final, tapi kelantan kalah, pape pun tahniah sebab masuk final :-).. Lepas Snap pic bola snap Pic mkn dengan kawan kolej dan pic akhir sekalo adalah makan2 bersama rakan2 sekerja..gila gamba betul,huhuh..

ni la snapshot tangan aku,hehhehe..


















Ada lagi banyak gambar yang diambil, faham2 sajela bila dah xda kerja then ada DSLR plak tu,mcm2 aku snap,heheh..Itu sajala tahap kualiti gambar yang diambil oleh seorang 'Pelajar Baru DSLR'..InsyALLAH lepas ni akan menajamkan lagi tahap pengetahuan tentang snap gambar dan mencantikkan lagi dengan effect photoshop plak,BEST,BEST,BEST..

Oklah,masa untuk berehat plak,sekarang ni aku kat rumah, balik bercuti selama seminggu,hujung bulan kalau xda apa2 kerja wajib pulang ke kampung halaman jumpa umi dan abah,k..Sehingga menyusul lagi dengan gambar2 yang lain dan yang lebih baik,InsyALLAH..

Salam,daa..

5 comments:

Sunshine in the morning said...

hehe..
selamat berjinak2 ek..
snap yg lawa2 taw
agagaga..;DD

.:dura:. said...

wah.... dpt baby baru...
baby sony..jeles2... hehe..
semoga rezeki yang halal xputus2 melimpah ke atas awk...

echah_syed said...

aritu combi gi tembak puncak gunung kinabalu..mmg marbeles..! :)

cam kita sama SONY..

lompat dari rumah cikgu panji :D

Ambo said...

Ermmm...saya baru nak beli nikkon D80, apala kelebihan sonny tu ??

Nadia Yuna said...

salam,

baguihnye dah beli
nadia nak pegi carik lense
hari tu adik dah rosakkan

uhuhu